خانه / با اطلافرینان / با اطلافرینان در گفت‌و‌گو با مجید امیدوار

با اطلافرینان در گفت‌و‌گو با مجید امیدوار

Omidvarمجيد اميدوار بابایی از زمره‌ي اطلافريناني است كه سال‌هاست سايت راهكار مديريت را راه‌اندازي كرده و به عرضه‌ي اطلاعاتي براي مديران مي‌پردازد. محصولات اطلاعاتي اين سايت در حوزه‌ي مديريت در ايران تازگي دارند و توانسته‌اند مخاطبان بسياري را جلب كنند. در این گفت‌وگوي كوتاه با كار او در زمينه‌ي اطلا‌فريني بيشتر آشنا می‌شویم.

محصولات الکترونیک شما چيست؟

  • مجموعه حکایت‌های مدیریتی در قالب لوح فشرده و فایل قابل دانلود؛
  • مجموعه کاریکاتورهای مدیریتی با عنوان «مدیکاتور» در قالب لوح فشرده و فایل قابل دانلود؛
  • ماهنامه الکترونیک راهکار مدیریت دربردارنده مطالب مختلف مدیریتی؛
  • پیامک‌های مدیریتی که از طریق پیامک برای مشترکان فرستاده می‌شود.

محتواي محصولات شما چيست؟

اطلاعاتی برای ارتقاي دانش و بینش مدیران.

مخاطبان کلیدی شما چه کسانی هستند؟

مدیران سازمان‌ها و شرکت‌ها در سطوح مختلف.

اطلافرینی را از چه زمانی آغاز کردید؟

1383

سفر شما به دنیای اطلافرینی چگونه آغاز شد؟

در کارهای پژوهشی و مشاوره‌ای خود با مدیرانی روبرو بوده‌ام که از دانش و تخصص مدیریتی کمی برخوردارند اما به دلایل گوناگون در پست‌های مدیریتی مشغول به کار هستند. این مدیران وقت، توان، و حوصله لازم برای مطالعه‌ي تخصصی موضوعات مدیریتی را ندارند، ولي دریافت اطلاعات اولیه از موضوعات مدیریتی می‌تواند راهگشای آنان در دست‌یابی به منابع آموزشی و انسانی و ابزار صحیح باشد تا گزينش و گرفتن تصمیم‌های درست را در پي داشته باشد.

ایده منبعی با دسترس‌پذیری مؤثر، راهنماگونه، و منسجم که بتواند دانش مدیریتی مدیران را به صورت غیررسمی و غیرمستقیم ارتقا دهد و اطلاعات و راهکارهای مناسب به آنان ارائه کند، منجر به راه‌اندازی سایت راهکار شد.

منابع خویش را از چه راهی می‌فروشید؟

از طریق سایت راهکار مدیریت.

انتشارات شما چگونه گسترش کسب و کارتان را در پی دارد؟

آشنایی مدیران با مطالب ساده ولي تأثیرگذار، علاقه‌مندی آنان را نسبت به سایت راهکار مدیریت افزایش داده و این باعث شده است كه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی این سایت رونق خوبی داشته باشد. افزون بر این، سایت راهکار مدیریت به عنوان یک سایت پربازدید در حوزه‌ي مدیریت، رسانه مؤثری برای اطلاع‌رسانی و تبلیغات مدیریتی به‌شمار می‌آید.

از چه فرایندی برای انتشار بهره گرفتید؟

برای نشر الکترونیک، یک ابزار ويژه طراحی کردم و دوست و همکار خوبم آقای مهرداد نورزوی اقبالی، برنامه نویسی آن را انجام داد. با این نرم‌افزار می‌توان یک فایل محتوای چندرسانه‌ای را به صورت کامل تولید کرد.

چگونه منابع خود را بازاریابی می‌کنید؟

درج مطالب متنوع مدیریتی در سایت راهکار مدیریت، خوانندگان زیادی را به خود جذب کرده است و این باعث می‌شود كه مشتریان با محصولات الکترونیک ما آشنا شوند.

چالش‌برانگیزترین بخش فرایند نشر الکترونیک کدام است؟

رعایت نشدن کپی رایت و ضعف و محدودیت‌های اینترنت در کشور.

خرسندکننده‌ترین بخش فرایند نشر الکترونیک کدام است؟

مستقل کارکردن، آزاد بودن، متنوع بودن کار، امکان دورکاری، و بودن در دنیایی از ایده‌ها.

از تجربه‌های خود چه آموخته‌اید که بخواهید به آگاهی دیگران هم برسانید؟

بزرگ فکر کنید، کوچک آغاز کنید، سریع توسعه دهید. این رویکرد در فضای مجازی اهمیت بیشتری دارد.

اگر به گذشته بازگردید آیا کاری هست که بخواهید به شیوه‌ای دیگر انجام دهید؟

از همکاران بیشتری کمک می‌گرفتم تا ایده‌های بیشتری را اجرا کنم.

лобановский александр отзывыкак правильно